A felhajtóerőtényező a Reynolds-számon kívül a szárnyprofil alakjától, a szárnyfelület érdességétől és az alfa állásszögtől függ. Általában mennél íveltebb a szárnyszelvény, annál nagyobb felhajtóerő ébred rajta. Kis sebességre tervezett repülőgépeknek ívelt szárnyszelvényt szánnak, hogy ne legyen szükség túlságosan nagy felületű szárnyra. Ezeknek a szelvényeknek azonban nagy az ellenállás tényezője, ezért nagy sebességű repülőgépek szárnyszelvénye kis íveltségű és vékony, de itt a nagy sebesség miatt kis felhajtóerő tényező is elegendő. A felhajtóerőhöz a szárnyon kívül a repülőgép más részei is hozzájárulnak, a nagy sebességű repülőgépeknél ez jelentős rész lehet.
*whispers* fogalmad se lenne ha nem puskázooool *hysterically laughs because of this half english comment* *go and sobbing in the corner* *for the rest of her life*
Potato!!! :D
VálaszTörlésEgy Ravenclawtól többet vártam! :D
VálaszTörlésA felhajtóerőtényező a Reynolds-számon kívül a szárnyprofil alakjától, a szárnyfelület érdességétől és az alfa állásszögtől függ. Általában mennél íveltebb a szárnyszelvény, annál nagyobb felhajtóerő ébred rajta. Kis sebességre tervezett repülőgépeknek ívelt szárnyszelvényt szánnak, hogy ne legyen szükség túlságosan nagy felületű szárnyra. Ezeknek a szelvényeknek azonban nagy az ellenállás tényezője, ezért nagy sebességű repülőgépek szárnyszelvénye kis íveltségű és vékony, de itt a nagy sebesség miatt kis felhajtóerő tényező is elegendő. A felhajtóerőhöz a szárnyon kívül a repülőgép más részei is hozzájárulnak, a nagy sebességű repülőgépeknél ez jelentős rész lehet.
VálaszTörlésRemélem, nem okoztam csalódást.
Ah, mily csodás!
VálaszTörlésÉs mi volt előbb, a főnix vagy a tűz?
[the circle of life softly playing in the background] amaZING
VálaszTörlés*whispers* fogalmad se lenne ha nem puskázooool
VálaszTörlés*hysterically laughs because of this half english comment*
*go and sobbing in the corner*
*for the rest of her life*